anak gajah..

my herbalife updates chaiyorkkk!



8.3.11 - 31.3.11 = 79.3kg - 76kg = lost 3.3kg


1.4.11~ 30.4.11 =75.7kg - 76.2kg = gain 5g




9.5.11 : 76.3kg






WeLcOme..

Nak cari apa..

Sunday, March 13, 2011

citer diet

Ok kita citer pasal diet aku. Nak baca tak? taknak baca gi berambus. Hehe.

Aku beli Herbalife(hl) isnin lepas. Kiranya dah seminggu la kan? Hari pertama amik still ada cheating mkn nasilah, coklatlah etc. Then hari kedua baru sedar aku dah spend much2 money tuk beli hl ni so aku kena displin. 

Ok, hari kedua aku dah tahan nafsu mkn yang bukan2. Aku amik hl sahaja. Lunch aku mkn sup2. Nasi aku tak amik. Air aku pastikan 3 liter sehari aku abiskan. Memang mula2 rasa cam nak termuntahkan minum air byk, tapi sekarang alhamdulillah aku suka.

Pastu aku start timbang. Seperti yg korang tgk kat list kg aku kat atas. Nampak tak? nampak ke takkk? oo ok aku takleh dengar korang jawap.

Aku sangat2 terkejut tenuk bila tgk berat badan aku turun. Setiap hari akan turun kg/gram. Dari situ aku makin bersemangat. Coach aku cakap (ceh dah ada coach sekarang beb) aku berat air. Tu pasal senang turun. Nanti bila air ko dah stabil, ko akan susah sikit nak turun kg, ini akan memaksa ko untuk mengangkang   workout selalu. Sekarang ni aku balik keje, aku akan buat streching (betul tak aku eja? maklumlah aku ni tak blaja tinggi.. :P)

Ok. Hari ketiga aku dah mula measure body. Aku bezakan pada hari keempat. Amazing. Ada yang kurang 2-4cm. Byk tu.  Spender Seluar aku pakai pun boleh rasa loose.

Skarang aku akan teruskan diet seimbang aku. Kita sama2 tgk perubahannya.. *yipee* (kawan2 bagi sokongan ok! chaiyorkkk!)

p/s - actually aku start nak diet secara serius bila aku rasa aku pakai baju mcm balut nangka ranum. Ada satu baju aku pakai bila time nak bukak bunyi kraccckkk..   koyak. Aku tension.

2 be continue.. :)

No comments: