anak gajah..

my herbalife updates chaiyorkkk!



8.3.11 - 31.3.11 = 79.3kg - 76kg = lost 3.3kg


1.4.11~ 30.4.11 =75.7kg - 76.2kg = gain 5g




9.5.11 : 76.3kg






WeLcOme..

Nak cari apa..

Thursday, March 11, 2010

Gulai ketam Dek non..

Petang semalam masa kat ofis tekak ni kecur2 air liur rasa nak mkn ketam.. Adakah sebab pembawakkan budak dalam perut? heheh alasan.. So ptg semalam msg la papa, ngadulah nak makan ketam.


Aku : Pa, rasa nak makan ketam lah arini..

Papa : Lor ye ke? ok nanti pa belikan..

Aku : (berbunga riang) Bestnya... pa nak beli kat ne..

Papa : Nanti balik keje pa singgah Giant

Aku : Huh? Giant.. (Ada ke jual lauk siap)

Papa : Pa beli ketam laaa... suh orang tu siap siangkan.. nanti ma masak je..

Aku : (Lohhh.. ingat kan beli lauk ketam) Haa... yolah...


Makanya sesampai dirumah terusla aku bertukar menjadikk ibukk rina ye kawan2.. Abih dah teringin nak makan ketam. Papa volunterkan diri nak tumbuk ciliapi. Hasilnya sampai mlm semalam dia dok terasa pijar cili api tu kat tangan dia.. kekeke..

Kung kang kung kang... Dah melambung periuk, pisau, cili, bawang dan segalanya maka siaplah gulai ketam d' vass aku... Saksikanla kawan2 sambil menelan air liur...


Telur Dadar digoreng oleh Papa..sedap..


Ok bagi sesapa nak mkn ketam.. sila masak ye.. Lagi puas hati.. Kalau resepi aku, aku tumbuk cili api, bawang kecik/besar sekali.. Pastu masa masukkan sekali asam keping dan serai masa tgh gulai tgh mendidih... Baru malatopp...

No comments: